Publicerad: 2024-05-11

Lönespecialist till Sandahls

Som lönespecialist vill vi att du är med bidrar till att Sandahls logistik och Real Rail Sweden AB når sina övergripande mål genom att säkerställa en väl fungerande lönehantering. Tjänsten kommer att utgå från vårt huvudkontor i Värnamo.

PLACERINGSORT:
Värnamo

SISTA ANSÖKNINGSDAG:
31 maj

SÖK JOBB:
Skicka ditt CV och personligt brev till ann-sofie.henriksson@sandahls.com.

Vid frågor är du välkommen att kontakta personalansvarig Ann-Sofie Henriksson via epost eller ekonomichef Maria Nilsson, maria.nilsson@sandahls.com

Vill du arbeta i ett företag som har bestämt sig för att leda utvecklingen mot fossilfria dörr till dörrtransporter? Kom då till oss på Sandahls Logistik AB som är en del av Sandahls bolagen Sweden AB!

På Sandahls bolagen Sweden AB har vi bestämt oss. Vi ska redan 2025 möta 2030 års legala krav vad gäller transporters påverkan på miljö och klimat. Fem år senare (2030) ska vi möta 2045 års krav.

I rollen som lönespecialist kommer du att arbeta med både transport- och tågverksamheten med frågor i lön, administration och avtal.

Lönespecialisten ska aktivt arbeta med lönebearbetning, utbetalning av lön och i övrigt förekommande arbetsuppgifter gällande lönehantering för Sandahls Logistik. Som lönespecialist vill vi att du är med bidrar till att Sandahsl logistik och Real Rail Sweden AB når sina övergripande mål genom att säkerställa en väl fungerande lönehantering.

Tjänsten kommer att utgå från vårt huvudkontor i Värnamo.

Vi söker dig som jobbar strukturerat och är självgående, kan hantera varierande uppgifter och har erfarenhet av löneadministration i liknanden bolag. Som person är du serviceinriktad, flexibel och gillar att arbeta aktivt med förbättringar och digitala lösningar. Samtidigt som du gillar att föra dialog och kontroller i det dagliga lönearbetet.

Huvudsakliga uppgifter

  • Personal- och lönehantering i Time, TransPA, Hogia Lön.
  • Skatt- och arbetsgivaruppgifter
  • Hantera och följa upp olika personalärenden
  • Huvudansvarig för Time, Travel, TransPa och Hogia Personal.
  • Kontakter med myndigheter avseende personal (Försäkringskassan, Arbetsmiljöverket och Kronofogden)
  • Arbeta över avdelningsgränser för att hjälpa andra avdelningar i bolaget samt i koncernen.
  • Hantering av pensioner via Collectum och Fora.
  • Hantering av försäkringar för personal (skador/olyckor/sjukdom).
  • Ta fram statistik över personal (ex. arbetade timmar, övertid och komp).
  • Administrera utbildningar (ADR, YKB).
  • Utförande av arkivering av redovisande dokument enligt Dok nr 3-50 i ledningssystemet
  • Hålla dig uppdaterad inom befintliga avtal och hur de ska hanteras i löneprocessen
  • Kontrollfunktion i löneutbetalningar. Kompetenskrav
  • Erfarenhet från transport och järnvägsindustrin är en fördel men inte ett krav.
  • Erfarenhet från lönehantering och löneadministration i liknande system.
  • Fördel om du har en KY utbildningen eller annan motsvarande utbildningen inom personal/lön.
  • Mycket god datorvana (Office), meriterande med ytterligare affärssystem
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt som skriftligt
  • Meriterande med erfarenhet av arbetstidsregler och kollektivavtal
  • Kunna uttrycka sig väl i tal och skrift

Låter det spännande?

Skicka ditt CV och personligt brev till: ann-sofie.henriksson@sandahls.com Sista ansökningsdag: Vi arbetar med löpande urval för att tillsätta tjänsten omgående så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Vid frågor är du välkommen att kontakta personalansvarig Ann-Sofie Henriksson via e-post eller ekonomichef Maria Nilsson, maria.nilsson@sandahls.com.

För mer info om Sandahls vänligen besök vår hemsida.