Hoppsan!

Länken du följde hit verkar inte leda någonstans.
Testa gärna vår sökfunktion, eller navigera dig vidare.

Nyhet

Stadig tillväxt för CFL cargo

Fler tågkörningar, fler anställda, ökad omsättning, kraftigt ökad vinst och flera nya uppdrag. Historien är svåröverskådlig och länge var det knapert men nu går det riktigt bra för CFL cargo.

Nyhet

Bättre planering inom SJ

Det nya planeringsverktyget som SJ började använda för snart ett år sedan fungerar nu relativt väl. Funktioner som togs bort i vintras har successivt börjat användas de senaste månaderna.

Nyhet

Lysekilsbanan räddad

Försvarsmakten vill inte se att Lysekilsbanan rivs upp. Framtiden för banan är fortfarande oklar men spåren kommer av allt att döma att ligga kvar inom överskådlig tid.

Krönika

Nya behov kräver nya lösningar

Förra helgen var det dags igen. Ännu en järnväg fick tillbaka sin persontrafik. Efter nästan 50 år stannar tågen återigen på hållplatserna utmed Söderåsbanan Åstorp-Teckomatorp. Igen, för så sent som i våras återkom persontrafiken på sträckan Boden-Haparanda och för ett år sedan var det Lommabanan Kävlinge-Malmö som hade nypremiär.

Nyhet

Effishunter bärgar i norr

Railcare ersätter i veckan äldre diesellok som använts som bärgningslok med tre nya Effishunter 1000. Loken stationeras i Vännäs, Boden och Kiruna.

Nyhet

De gula maskinernas högtid

Ingen annan tid på året arbetas så mycket på de svenska järnvägarna som under påsken. 2020 är inget undantag. Många jobb började redan förra veckan och pågår till annandagen