Annons:
TCS lanserar osynliga biljetter
Tata Consultancy Services (TCS) meddelar lanseringen av företagets Invisible Tickets-lösning, framtagen i samarbete med ING Bank. Lösningen ska hjälpa kollektivtrafikföretag världen över att förändra resupplevelsen.
Invisible Tickets är nästa generations biljett- och betalningslösning som gör att pendlare kan använda sin mobiltelefon för att kontaktlöst resa med vilket transportsätt som helst utan behov av något extra period- eller betalkort eller att behöva passera fysiska biljettspärrar.
Plattformen använder i stället mobila sensorer och GPS för att automatiskt hantera användares resor i realtid. Vid ankomst till destinationen beräknar systemet kostnaden för hela resan och debiterar beloppet från det konto som användaren angivit.
Invisible Tickets bygger på egenutvecklad teknik för att upptäcka om användaren byter till andra transportsätt under resan. Detta gör det möjligt att samla olika transportsätt under en enhetlig mobilitetsplattform för att leverera en sömlös och friktionsfri upplevelse för resenärer. Plug-and-play-lösningen kan enkelt integreras med kollektivtrafikoperatörernas befintliga infrastruktur.

FOTO: TCS
ANNONS:
Du kanske också är intresserad av:
Så blir stationsområdet i Olofström
I tisdags fattade kommunstyrelsen beslut om hur stationsområdet i Olofström ska utformas. Stationsområdet kommer bland annat ha en entré från bron för gående och cyklister.
Nytt bolag tilldelas trafikavtalet för Stockholms tunnelbana
Connecting Stockholm har fått förtroendet att driva Stockholms tunnelbana från den 2 maj 2025, under en period på 11 år. Connecting Stockholm är en verksamhet skräddarsydd för Stockholms tunnelbana, vilken hämtar expertis från två multinationella kollektivtrafikföretag – varav ett bedriver en av världens mest pålitliga tunnelbanor i Singapore.
Resenärerna vill se nationella krav kring trafikinformation
Ett av Konsumentorganisationen Resenärernas huvudsakliga fokusområden för 2023 kallas ”Trafikinformation och någon att fråga”. Detta innebär en önskan och uppsatt målsättning om att få tydliga nationella krav på trafikinformation samt möjlighet till kundservice vid behov.
Automatkoppel testas i ståltågen
I veckan inleds testerna med digitala automatkoppel i ståltågen mellan Luleå och Borlänge. Testerna ska pågå två år och vagnarna med automatkoppel ska hinna rulla drygt 30 000 mil.