Annons:
Branschmöten och prisutdelningar under Train & Rail
Precis som 2023 har järnvägs- och spårvägsbranschen konstaterat att Train & Rail är ett ypperligt tillfälle att förlägga möten och att dela ut branschpriser. Train & Rail som arrangeras den 6–8 maj på Stockholmsmässan är branschens självklara mötesplats i Norden.
Sponsrat innehåll från Train & Rail
Den första upplagan av Train & Rail blev en riktig succé! Nu rullar tåget vidare och 6–8 maj är det dags igen. 2023 räknades 151 utställare och 3 037 besökare in. Bokningsläget inför årets mässa är starkt med många nya utställare och man ser fram emot nytt rekord.
Train & Rail är en mässa av branschen, för branschen. Den är skapad av branschorganisationerna, som i många år efterfrågat en mötesplats som tar ett brett helhetsgrepp om nordisk järnväg och spårväg.
Train & Rail samlar in hela branschens bredd på en och samma plats – från producenter och entreprenörer till beslutsfattare – och såklart även medlemmar i branschorganisationerna. Det är också därför som branschorganisationerna beslutat sig för att förlägga sina möten till Train & Rail. Swedtrain och Föreningen Sveriges Järnvägsentreprenörer (FSJ) håller exempelvis sina årsmöten under Train & Rail, samtidigt som Spårvägsstäderna valt att samköra hela Spårvägsforum med Train & Rail på Stockholmsmässan 5–6 maj.
“Hela den nordiska järnvägs- och spårvägsbranschen samlas på ett och samma ställe under tre dagar. Då är det enkelt att utnyttja tiden effektivt och förlägga exempelvis års- och styrelsemöten på mässan. Det blir många flugor i en smäll när man kan ta vårens viktiga möten på en och samma gång”, säger Monika Johannesen Widholm, projektledare på Train & Rail.
Prisutdelningar i samband med galamiddagen
Under Train & Rails mässmiddag passar branschorganisationerna som förra gången också på att dela ut priser. Prisutdelningen kommer att ske på en av stora scenerna under minglet innan middagen.
Hur ska man gå till väga om man också vill ha möten eller prisutdelningar under Train & Rail?
“Jag vill uppmana alla att kontakta oss för att få veta mer eller boka plats för möten. Vi ser gärna att fler håller prisutdelningar och upplåter gärna plats åt dem i samband med middagen”, säger Monika Johannesen Widholm.
Kontakta Train & Rail
Train & Rail bokas här och nu. Tveka inte att ringa oss för ett kort samtal, en kaffe eller om du vill fråga något inför mässan.


ANNONS:
Tusentals besökare på Train & Rails första dag
Järnvägsmässan Train & Rail på Stockholmsmässan bjöd under första dagen 2023 på seminarier om järnvägstrafik, trafikpolitik och järnvägsteknik.
Om Train & Rail
-
- Train & Rail är Nordens största mässa för hållbara järnvägstransporter och en mötesplats skapad av branschen – för branschen. Mässan arrangeras 6–8 maj 2025 av Stockholmsmässan och Swedtrain i samarbete med:
Artikeln är producerad i samarbete med Train & Rail. Detta är inte en redaktionell artikel för Järnvägar.nu.
ANNONS:
Relaterat innehåll:
Snabbare rälsvetsning med överlägsen kvalitet
Högre kvalitet och starkare svetsfog – trots en snabbare svetsprocess. Dessutom bättre för både hälsa och miljö. Fördelarna med mobil brännsvetsning på järnväg är många.
Världspremiär för järnvägskamera i Stockholm och München
Railway Metrics and Dynamics har ett par mycket intressanta produkter som ligger klara för lansering under Q2 och Q3 – järnvägskameran och lastlåssensorn. Det blir världspremiär på Train & Rail i Stockholm och på Transport Logistic i München, där bolaget samarbetar med schweiziska Wascosa.
Vision 2050 har lämnat perrongen
Torsdag morgon den 26 juni i gotländska Almedalen. Solen sken som vanligt över Visby när det var dags för Sveriges järnvägselit att samlas och tala framtid. ”Det är viktigt att vi samlas kring järnvägen, så att vi får den järnväg vi vill ha, inledde Roberto Maiorana, generaldirektör på Trafikverket.
EuroDual – framtidens godståg i Skandinavien
Skandinavien står inför en avgörande utmaning – den åldrande lokflottan hotar att urholka järnvägens konkurrenskraft och försprång inom hållbara transporter. Sverige har en av Europas äldsta lokflottor, vilket riskerar en oönskad förskjutning från järnvägs- till vägtransporter.




