Annons:
LKAB Malmtrafik förlänger avtalet med Railcare
LKAB Malmtrafik förlänger avtalet med Railcare gällande järnmalmstransporter, till ett värde om cirka 70 MSEK. Optionen gäller till och med 31 december 2024.
“LKAB är en av våra viktigaste kunder och det är väldigt glädjande att de nyttjar optionen och förlänger avtalet under hela 2024. Att vi fått besked om att optionen nyttjas redan nu ger god framförhållning i planeringen av resurser och säkerställer att transporterna kan ske utan avbrott. I det nya kontraktet kommer vi dessutom att utrusta alla lok med centralkoppel, vilket ger oss möjlighet att dra tyngre last”, säger Mattias Remahl, CEO på Railcare Group AB.
Järnmalmstransporterna utförs på sträckorna Svappavaara–Kiruna och Svappavaara–Gällivare.
Foto: Kasper Dudzik
ANNONS:
Fler notiser
Sweco utreder del av Göteborg–Borås
Trafikverket har gett Sweco i uppdrag att bistå med konsulttjänster för att planera byggandet av en dubbelspårig järnväg för delsträckan Bollebygd, som är en del av den nya järnvägen mellan Borås och Göteborg.
Tågen rullar på fyra spår – men utan fotsteg
Sedan klockan 06.00 på söndagsmorgonen rullar tågen mellan Malmö och Lund på det nya Fyrspåret. Och nu stannar också tågen i Åkarp och Hjärup.
Långt till vinst för Green Cargo
Något ökad omsättning, något minskad förlust och något fler nya affärer. Men Green Cargo har långt till vinst och ännu längre till den omsättning företaget hade innan finanskrisen 2008.
Ny mötesplats mellan sjö och skog
200 000 kubikmeter berg fick sprängas bort för att kunna flytta vägen som var i vägen för den nya driftplatsen Ombenning strax norr om Fagersta på Godsstråket genom Bergslagen.