Annons:

Publicerad: 2024-03-12

Anna Höjer slutar som vd för Transdev Sverige

Anna Höjer, vd på Transdev Sverige sedan 2020, lämnar sin tjänst. Under hennes ledarskap har bolaget vuxit genom bland annat busstrafiken i Göteborg och Stockholm, driften av Roslagsbanan samt övertagandet av Öresundståg och Mälartåg.

“Efter en period av intensiv tillväxt går företaget nu in i en ny fas vilket ställer krav på en ny typ av ledarskap. Vi vill tacka Anna för hennes stora bidrag till de senaste årens nya affärer inom Transdev Sverige och önskar henne all lycka framåt”, säger Antoine Grange.

Anna Höjer lämnar sin tjänst tisdag den 12 mars och Antoine Grange, vd för Transdev Europa tar över som tillförordnad vd för Transdev Sverige.

 

ANNONS:

Senaste nyheterna:

Notis

VR har Sveriges nöjdaste tågresenärer 2025

VR får högst betyg av alla svenska tågbolag i årets mätning från Svenskt Kvalitetsindex, SKI. Med ett kundnöjdhetsindex på 76,7 placerar sig VR långt över branschsnittet – och utses därmed till Sveriges populäraste tågföretag 2025.

Notis

Första helrenoverade spårvagnen i Göteborg

Den första av Västtrafiks 79 klassiska M31-spårvagnar är nu färdigrenoverad i Tjeckien. Efter en omfattande uppgradering är den snart redo att rulla på Göteborgs gator igen. Den 24 april anländer den hem och lastas av i Göteborg.

Notis

Train & Rail i Stockholm fullbokad

Train & Rail håller öppet 6–8 maj på Stockholmsmässan. Med ett fullspäckat seminarieprogram och en helt fullbokad utställningshall har mässan 74 helt nya utställare jämfört med premiäråret 2023.

Notis

Ny passage under järnvägen i Gagnef

I Gagnef ska två plankorsningar längs Dalabanan mellan Borlänge och Mora rivas och ersättas med en ny passage under järnvägen. Projektet utförs av Svevia på uppdrag av Trafikverket. Syftet är att öka trafiksäkerheten och förbättra framkomligheten.

Notis

Järnvägsunderhåll i hög hastighet

Stockholms tunnelbana kommer framöver att underhållas med modern höghastighetsslipning (HSG). Genom denna teknik, utvecklad av Vossloh, kan skador på rälsen effektivt avlägsnas, vilket förlänger spårens livslängd och minskar ljudnivån från tågtrafiken.